• 1402/11/10 - 11:36
  • - تعداد بازدید: 39
  • - تعداد بازدید کنندگان: 30
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری کارگاه وزارتی تغذیه و رژیم درمانی سوءتغذیه در کودکان

گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت، کارگاه وزارتی تغذیه و رژیم درمانی سوءتغذیه در کودکان را یکشنبه 11 بهمن برگزار کرد.

323031.mp3 برگزاری کارگاه وزارتی تغذیه و رژیم درمانی سوءتغذیه در کودکان

 

گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت، کارگاه وزارتی تغذیه و رژیم درمانی سوءتغذیه در کودکان را یکشنبه 8 بهمن برگزار کرد.

 

در ابتدای این برنامه، لیلا فرزاد؛ رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت، مطالبی را در ارتباط با کارگاه سوءتغذیه و علت برگزاری آن برای کارشناسان تغذیه بیان کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم ارائه خدمات تغذیه ای مطلوب، به کودکان مبتلا به اختلال رشد به آخرین شاخص های کشوری سوءتغذیه کودکان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، 12.6 درصد کوکان کل کشور مبتلا به لاغری و 6.20 درصد کودکان مبتلا به کم وزنی هستند که این آمار برای کوتاه قدی، 5.4 درصد است و امیدواریم با انجام برنامه های تغذیه ای بتوانیم، روند شاخص های سوءتغذیه کودکان را بهبود و ارتقاء دهیم.

 

در ادامه دکتر مینا مینایی؛ کارشناس برنامه تغذیه کودکان دفتر بهبود تغذیه وزارت متبوع، درباره وضعیت تغذیه کودکان در جهان و خاور میانه ( غرب آسیا) مطالبی را بیان کرد.

وی ضمن ارائه شاخصهای آنتروپومتریک و ارزیابی های تغذیه کودکان، علل سوءتغذیه کودکان را برشمرد و خاطرنشان کرد: دریافت ناکافی مواد مغذی، جذب ناکافی یا افزایش اتلاف آنها، افزایش نیاز به مواد مغذی و هم چنین مشکلات تغذیه‌ای در برخی از بیماریهای کودکان مانند فیبروز کیستیک، سلیاک، بیماریهای التهابی روده از جمله مواردی بود که مدرس کارگاه به آنها اشاره کرد.

 

توصیه‌های تغذیه‌ای که باید توسط کارشناس تغذیه برای کودکان دارای سوءتغذیه ارائه شود و معرفی آزمایشات مورد نیاز برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه، از دیگر مباحثی بود که بیان شد.

 

در بخش دوم جلسه، موضوع بد غذایی کودکان و چگونگی مدیریت و کنترل این مشکل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مراحل تنظیم برنامه غذایی در کودکان مبتلا به سوءتغذیه بیان شد.

 

در پایان کارگاه، ۳ نمونه کودک توسط سخنران مطرح شد و شرکت کننگان در قالب گروه هایی با محوریت مراکز و شبکه‌های خود، به بحث و بررسی درباره کیس‌ها و حل آنها پرداختند و نماینده‌ای از هر یک از گروه ها جهت حل موارد و توضیح درباره چگونگی تنظیم برنامه غذایی، مطالب خود را ارائه دادند.

 

در پایان این کارگاه، از خدمات و تلاش های خانم مهدیه ابراهیمی قاسم آبادی؛ کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع والفجر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 323031
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

Template settings