وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات
۱- تهیه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای، تجهیزات شبکه و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها
۲- انجام مراحل کارشناسی فنی و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه (معاملات کوچک) و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز که در سایت سخت افزار موجود می باشد.
وظایف در حوزه سخت افزار
- دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )
- بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید، یا عدم تایید نیاز
- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات
- بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده و فاکتور تایید شده
- نصب سیستم عامل ها و نرم افزارهای جانبی، آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات
وظایف در حوزه شبکه
- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
- حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
- عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP و کارت شبکه و... )
وظایف در حوزه نرم افزار
- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور و غیاب و دستگاه تایمکس ... )
- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
وظایف در حوزه وب سایت
- آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )
- نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود، انتقال مشکلات و پیگیری آنها
وظایف در حوزه اتوماسیون اداری
- آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....) در آن مرکز