به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات؛
رونمایی از دو محصول تولید محتوا دانشگاه علوم پزشکی ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم روز روابط عمومی با رونمایی از دو محصول تولید محتوا این دانشگاه گفت: روابط عمومی این دانشگاه در مدیریت جدید متحول شده است و باید برای ارتقای بیشتر آموزش های ضمن خدمت به مانند رشته پزشکی را سرلوحه قرار دهند.
333167.mp3
رونمایی از دو محصول تولید محتوا دانشگاه علوم پزشکی ایران
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات عنوان کرد: از شهریور 1400 یکی از دغدغه های مدیریت دانشگاه، روابط عمومی بود که نیاز به تحول داشت.
وی با قدردانی از زحمات مدیران گذشته روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: مدیریت جدید روابط عمومی در مدت اخیر اقدامات تحولی خوبی انجام داده است.
پازوکی با تاکید بر حساسیت انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی و تأثیرگذاری بر مخاطبین نسبت به فراگیری آموزش های ضمن خدمت برای تیم های روابط عمومی همانند دوره های بازآموزی پزشکان تاکید کرد.
در ادامه دکتر ساجده ریاضی معاون توسعه دانشگاه نیز با تاکید بر نقش روابط عمومی در اقناع سازی تصمیمات جمعی در سطح دانشگاه عنوان کرد: روابط عمومی نقش مهمی در نشان دادن تلاش همه اعضای دانشگاه دارد و به شخصه اقدامات تبیینی روابط عمومی از جمله در اقناع کردن دانشجویان و کارمندان در ساخت پارکینگ دانشگاه و همراهی آنان، کار ستودنی بود.
ریاضی با تاکید بر امیدآفرینی از سوی روابط عمومی دانشگاه در زمینه حمایت های رفاهی از مسئولین روابط عمومی در قالب کارانه های سه ماهه قول مساعد برای بررسی داد.
در ادامه مژگان جزی زاده کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح تجربیات روابط عمومی این دانشگاه نسبت به تشکیل چارت تشکیلاتی مسئولین روابط عمومی تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد.
وی با اشاره سه ضلع مهم برای تقویت یک روابط عمومی استاندارد گفت: داشتن کارشناسان متخصص، حمایت رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه در کنار تعامل با رسانه ها می تواند به تقویت روابط عمومی دانشگاه ها مفید واقع شود.
در ادامه این مراسم، دکتر سید احمد احمدی مدیر اسبق روابط عمومی دانشگاه نیز با تشریح جایگاه روابط عمومی دانشگاه در به تصویر کشیدن موفقیت و تلاش همه واحدهای دانشگاه نسبت به ارتقای جایگاه دانشگاه در کشور و منطقه ابراز امیدواری کرد.
در ادامه دکتر محمد رضا فرنقی زاد سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تاکید بر جایگاه روابط عمومی که باید در تصمیم سازی ها نقش ایفا کند، افزود: امروز دنیای سرعت ارتباطات و اخبار است و نقش روابط عمومی ها بسیار مهم است، به صورتی که امروزه حتی رسانه ملی نیز به دنبال سوژه های مهم در شبکه های اجتماعی است، بنابراین باید روابط عمومی پیشرو رسانه ها عمل کند.
وی در ادامه با اشاره به دو محصول تولید محتوا دانشگاه از جمله ایران نود و رادیو نبض ادامه داد: دو پروژه مهم نیز از جمله در حوزه تاریخ شفاهی با عنوان هزار قصه در قالب جمع آوری خاطرات، درس آموزها و تجربیات مهم اعضای دانشگاه برای چاپ کتاب به صورت سالانه و همچنین راه اندازی کانون دانشجو خبرنگار نیز در روابط عمومی دانشگاه پیشنهاد، تصویب و کلید خورده است.
فرنقی زاد همچنین در ادامه نسبت به تقویت مستندسازی و افکارسنجی به عنوان دو اقدام ضروری در روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد.
در ادامه دکتر فاطمه رضوان مدنی مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده نیز درخصوص جایگاه روابط عمومی عنوان کرد: روابط عمومی هم علم و هم هنر است، و روابط عمومی ها با تلفیق این دو مولفه، امانت داران مدیران دانشگاه هستند.
در ادامه این گرامیداشت که همراه با کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی بود، دکتر مهدی فسنقری از کارشناسان ارشد وزارت ارتباطات نیز به تدریس هوش مصنوعی و کاربرد و شاخص های این حوزه در دنیا پرداخت.
در ادامه این مراسم مسئولین روابط عمومی واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به فراخور مطالبات خود نکاتی را ارائه کردند که محور این مباحث در زمینه تجهیز امکانات صوتی و تصویری، به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، داشتن اینترنت پرسرعت و در صورت لزوم استفاده از VPN برای بهره گیری از نسخه های جدید هوش مصنوعی، تامین کارانه مسئولین روابط عمومی و استفاده از دانش نیروهای متخصص حوزه اخبار و عکس روابط عمومی ستاد دانشگاه در زمینه ارائه آموزش رسانه ای روابط عمومی معاونت ها و واحدهای دیگر بود.
گفتنی است، در این مراسم دکتر محمد رضا فرنقی زاد به عنوان سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به طور رسمی از سوی دکتر پازوکی رئیس دانشگاه معارفه و از دکتر فاطمه سرو نیز تکریم به عمل آمد.
همچنین دو محصول تولید محتوا ایران نود و رادیو نبض نیز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران رونمایی به عمل آمد.
: