• 1401/07/26 - 11:17
  • - تعداد بازدید: 59
  • - تعداد بازدید کنندگان: 59
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

28 مهر ماه روز جهانی پوکی استخوان با شعار "برای سلامتی استخوان های خود قدم برداریم" گرامی باد

6371.mp3 28 مهر ماه روز جهانی پوکی استخوان با شعار "برای سلامتی استخوان های خود قدم برداریم" گرامی باد

روابط عمومی معاونت بهداشت : پوکی استخوان در لغت به معنای "استخوان متخلخل" است. این وضعیتی است که در آن استخوان ها پوک می شوند و با کم تراکم شدن و کاهش کیفیت، قدرت خود را از دست می دهند. این موضوع می تواند منجر به شکستگی استخوان شود که باعث درد و ناتوانی می شود. شکستگی استخوان به دلیل پوکی استخوان می تواند زندگی افراد را تغییر دهد و بر کیفیت زندگی، تحرک و استقلال فرد تاثیر بگذارد. پوکی استخوان اغلب به عنوان "بیماری خاموش" نامیده می شود زیرا بیشتر افراد تا زمانی که پس از یک زمین خوردن یا ضربه جزئی، دچار شکستگی نشوند (شکستگی ناشی از شکنندگی استخوان)، از ابتلا به این بیماری بی خبر هستند .

بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی از پوکی استخوان، تخمین زده می شود که تقریبا 500  میلیون مرد و زن در سراسر جهان ممکن است به این بیماری مبتلا باشند.

تحقیقات نشان داده است که برخی درمان های دارویی تا 40٪خطر شکستگی لگن، 70-30٪ خطر شکستگی مهره ها و 40-30 % شکستگی های غیر مهره را کاهش می دهند.  شما می توانید با داشتن رژیم غذایی سالم غنی از کلسیم و ویتامین دی و سبک زندگی سالم که شامل انجام تمرینات ورزشی منظم تحمل وزن و استقامتی است به پیشگیری از پوکی استخوان و حمایت از درمان کمک کنید

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 6371
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings