• 1402/12/23 - 14:43
  • - تعداد بازدید: 52
  • - تعداد بازدید کنندگان: 41
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

گزارش معاون رئیس‌جمهور در سازمان ملل از اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: همه زنان باردار و شیرده ایرانی و فرزندان زیر 7 سال از بیمه رایگان برخوردار شدند و مسائل بهداشتی و درمانی در سطح عالی نه فقط برای زنان کشورم که برای زنان مهاجر به وفور عرضه می شود، به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمره کشورهای نخست اینگونه خدمات در سطح بین‌الملل قرار گرفته است.

330141.mp3 گزارش معاون رئیس‌جمهور در سازمان ملل از اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل؛ انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده روز دوشنبه به وقت محلی در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک در سخنانی خود عنوان کرد: بخش دوم سخنم گزارشی است از ایران عزیز که با وجود تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه زنان قدرتمند ایران توانسته اند قدم هایی بزرگ برای رفع محرومیت بردارند و شاهد پیشرفت سریع ایشان در سال های پس از انقلاب اسلامی هستیم.

 

به یمن این استقلال و خودکفایی است که امروز در وطنم میزان مرگ و میر مادران ناشی از عوارض بارداری به 23 مورد در هر یکصد هزار نفر کاهش یافته است، همه زنان باردار و شیرده ایرانی و فرزندان زیر 7 سال از بیمه رایگان برخوردار شدند و مسائل بهداشتی و درمانی در سطح عالی نه فقط برای زنان کشورم که برای زنان مهاجر به وفور عرضه می شود، به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمره کشورهای نخست اینگونه خدمات در سطح بین‌الملل قرار گرفته است.

 

همچنین عدالت جنسیتی در آموزش تا 97 درصد رشد یافته است، 60 درصد معلمان و 40 درصد پزشکان متخصص ما را زنان تشکیل می دهند. همچنین مجوزهای کسب وکار خانگی و وام های اشتغال برای زنان تنها در دو سال گذشته 25 برابر شده است و در سال گذشته دو درصد به فرصت های شغلی زنان اضافه شده است.

 

در راستای محرومیت زدایی در یک سال گذشته سبد غذایی برای مادران باردار و کودکان دهک های درآمدی پایین کشور به صورت رایگان مقرر شد که تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز و تنظیم شاخص رشد کودکان تحت نظر وزارت بهداشت است.

 

از اولویت‌های معاونت زنان و خانواده، آموزش صحیح تغذیه برای ارتقای سلامت خانواده‌ها است که این امر از سوی کارگروه دانش آموزان در 10 استان کشورم آغاز شده است.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 330141
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings