• 1401/09/09 - 14:33
  • - تعداد بازدید: 428
  • - تعداد بازدید کنندگان: 411
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

گرامیداشت روز جهانی ایدز

شعار روز جهانی ایدز :"برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ ای وی"

8160.mp3 گرامیداشت روز جهانی ایدز

همه گیری جهانی اچ آی وی تهدید بزرگی برای همه گروه ها خصوصا نوجوانان و جوانان به شمار می رود. بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت در سال های اخیر موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ایدز در بین نوجوانان و جوانان در جهان افزایش یافته است.

ما همه اذعان داریم موفقیت در امر سلامت، منوط به توجه به مقوله مشارکت صرفا یک واژه نمادین نیست؛ چرا که می تواند منجر به نتایج مثبتی ازقبیل افزایش بهره‌وری، ایجاد وحدت و یگانگی، تحول و دگرگونی، توسعه پایدار و سهیم شدن در پذیرش مسئولیت شود . از طرفی تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه، علاوه بر دولت، یک وظیفه همگانی است و مشارکت بین بخشی نیز یکی از پایه های اصای موفقیت نظام سلامت  به شمار می‌رود. هیچ کس از HIVدر امان نیست مگر اینکه  همگی پاسخگو باشیم تا همگی در امان باشیم.

تنها هشت سال تا رسیدن به هدف 2030 پایان دادن به ایدز به عنوان یک تهدید سلامت جهانی باقی مانده است. نابرابری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی مبتلایان بیماری های واگیر، مخاطره را برای همه تشدید می کند. در واقع، پایان بیماری ایدز تنها زمانی محقق می شود که با نابرابری هایی که باعث تشدید شیوع اچ آی وی می شود مقابله کنیم.

به منظور ایجاد برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ ای وی ، لازم است دسترسی و کیفیت خدمات تشخیص،درمان و پیشگیری از اچ ای وی توسعه یابد  و قوانین، سیاستها و شیوه‌هایی که منجر به انگ و طرد افراد مبتلا به اچ آی وی و جمعیت‌های کلیدی  ودر معرض خطر اچ ای وی می شوند اصلاح شوند؛  به طوری که به همه احترام گذاشته شود و کرامت آنان حفظ شود.

دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با رویکرد مشارکت جویانه با اجرای فعالیت های موثر بر اساس پنجمین برنامه استراتژیک کشور همگام با وزارت بهداشت، فعالیت های موثری در کنترل بیماری داشته است. بدیهی است در این راستا آگاهی دادن ، اولین گامی  است که برداشته می شود . گام های بعدی بر عهده تک تک شماست که آموزش ببینید و آموزش دهید تا بتوان به کنترل بیماری امید داشت.......

روز جهانی ایدز امسال یادآوری می کند نیاز اساسی جهت مبارزه با ویروس اچ ای وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و کیفیت زندگی افرادی که با اچ ای وی زندگی می کنند، همچنان وجود دارد.ما می توانیم با هم با نابرابری هایی که مانع از پیشرفت در پایان دادن به ایدز می شود، مقابله کنیم

شعار روز جهانی :"برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ ای وی"

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 8160
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings