• 1403/02/07 - 12:49
  • - تعداد بازدید: 17
  • - تعداد بازدید کنندگان: 13
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
به مناسبت هفته سلامت مطرح شد؛

پیام به فعالان حوزه جمعیت

گروه جوانی جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر آن است تا با استفاده از ظرفیت‌ ارائه دهندگان خدمت و گروه‌های مردمی فعال، در راستای جوان سازی ایران عزیز قدم‌های موثری بردارد.

331766.mp3 پیام به فعالان حوزه جمعیت

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستندمتن پیام که در نشست ستاد ملی جمعیت توسط دکتر فروتن دبیر ستاد قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم، با سلام به همه‌ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساختبه دست‌اندرکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهندتوفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ جمعیت مولفه مهم و اساسی اقتدار ملی هر کشور است. نیروی مولد و جوان به عنوان عامل پایایی یک کشور و یکی از پایه های مهم رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها می باشد.کشور ما سال ها دارای جمعیت جوان بوده و همچنان لازم است این ثروت حفظ و صیانت شود. متاسفانه در سال های اخیر شاهد روند نزولی جمعیت و کاهش میزان باروری در همه سنین از جمله گروه های سنی جوان بوده ایم. بطوری که میزان باروری کلی از6.4 درسال 1368 به 1.65 در سال 1401رسیده است که با سطح جانشینی فاصله زیادی دارد و بیم آن می رود که در سال های آینده با پدیده سالمندی در کشور روبرو شویم. در اردیبهشت ماه سال 1393 سیاست های کلی جمعیتی توسط مقام معظم رهبری تایید و به روسای سه قوه ابلاغ شد و درسال 1400 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تصویب و توسط رییس جمهور محترم ابلاغ و تمامی دستگاه‌ها موظف شدند جهت تسهیل اجرای قانون در دستگاه ها قرار گاه عملیاتی جوانی جمعیت را تشکیل دهند، تا با برنامه ریزی جامع و سیاست‌های حمایتی بر اساس مفاد قانون، در خصوص حفظ و صیانت از جمعیت تلاش کنند.

در همین راستا گروه جوانی جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر آن است تا با استفاده از ظرفیت‌ ارائه دهندگان خدمت و گروه‌های مردمی فعال، در راستای جوان سازی ایران عزیز قدم‌های موثری بردارد.

از جمله اقدامات این واحد شامل:

برگزاری جلسات منظم و پیگیری مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری کلاس های آموزشی زوجین در شرف ازدواج در مراکز مشاوره هنگام ازدواج تحت پوشش دانشگاه

آموزش به ارائه دهندگان خدمت در خصوص مشاوره فرزندآوری، آسیب‌های تک فرزندی، علل ناباروری، پیشگیری از ناباروری، روش‌های نوین درمان ناباروری، روش‌های انصراف از سقط عمدی 

نظارت بر اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مرتبط با وزارت بهداشت

شناسایی زوجین نابارور و ارجاع به مراکز درمان ناباروری سطوح بالاتر

تولید محتوا در راستای فرهنگ سازی در فضای عمومی و در نظام بهداشتی

برگزاری جشنواره سرزمین جوان من در سطح ملی

برگزاری دوره هادیان زندگی و راه اندازی مدرسه مجازی جوانی جمعیت با هدف آموزش و تغییر نگرش ارائه دهندگان خدمت و عموم مردم

و..

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 331766
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

Template settings