• 1401/09/16 - 09:55
  • - تعداد بازدید: 157
  • - تعداد بازدید کنندگان: 150
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

هماهنگی کمپین واکسیناسیون و بیماریابی سل در پناهندگان و مهاجرین خارجی

جلسه ی هماهنگی با مسئولین و کارشناسان مبارزه با بیماریهای واگیر مراکز و شبکه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران جهت اجرای کمپین واکسیناسیون در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی با اولویت واکسیناسیون کرونا، سرخک، فلج اطفال و ارایه مگادوز ویتامین A و شناسایی و درمان موارد مسلول

8498.mp3 هماهنگی کمپین واکسیناسیون و بیماریابی سل در پناهندگان و مهاجرین خارجی

روابط عمومی معاونت بهداشت: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی طی چهار دهه گذشته پذیرای خیل عظیمی از مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر خصوصا کشور همسایه افغانستان می باشد و طبق گزارشات دریافتی طی سال های اخیر مواردی از مهاجرت اتباع کشور پاکستان و عراق نیز دریافت گردیده است.

طبق آمار های رسمی اعلام شده توسط وزارت کشور در حدود یک میلیون پناهنده مجاز در کشور ساکن می باشد که در حدود 97 درصد این افراد پناهنده از افغانستان و الباقی پناهنده عراقی و سایر کشورها هستند. فقط در حدود 4 درصد (37 هزار پناهنده) از این افراد در مهمانشهرهای (کمپ) رسمی وزارت کشور ساکن هستند.

بر خلاف سایر کشورهای میزبان جمعیت پناهنده، پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن در کشور جمهوری اسلامی ایران بصورت ادغام با جمعیت های ایرانی در مناطق شهری و روستایی ساکن نیز هستند. با توجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت پناهندگان ساکن در کشور جمهوری اسلامی ایران، نیازهای بهداشتی این جمعیت ها از بدو ورود در اولویت کاری وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و همیشه در جهت ارتقای شاخص های بهداشتی در این جمعیت ها برنامه ریزی صورت می پذیرد.

با توجه به مهاجرت جمعیت زیادی از آوارگان افغانستان به مرزهای کشور بعد از تحرکات دولت جدید طالبان در کشور افغانستان، کمپین واکسیناسیون در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی با اولویت واکسیناسیون کرونا، سرخک، فلج اطفال و ارایه مگادوز ویتامین A  و شناسایی و درمان موارد مسلول از ابتدای آذر ماه 1401 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز خواهد شد.

اولین جلسه ی هماهنگی با مسئولین و کارشناسان مبارزه با بیماریهای واگیر مراکز و شبکه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در روز دوشنبه مورخ 14 آذر 1401 از ساعت 8:30 دقیقه الی 14 در محل سالن جلسات مرکز بهداشت شمالغرب تهران جهت برنامه ریزی و تدوین میکروپلان های شهرستانی جهت اجرای کمپین برگزار گردید.

 

                               

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 8498
:
کلیدواژه ها
خبرنگار

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings