• 1402/06/19 - 08:02
  • - تعداد بازدید: 62
  • - تعداد بازدید کنندگان: 56
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

نظارت مستقیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اجرای برنامه سلامت خانواده / تقویت زیرساخت‌های برنامه سلامت خانواده باید تسریع شود

جلسه نظارت بر اجرای طرح پزشکی خانواده با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از معاونین و مدیران، در تاریخ ۱۸ شهریور در شبکه بهداشت و درمان قدس برگزار شد.

19913.mp3 نظارت مستقیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اجرای برنامه سلامت خانواده / تقویت زیرساخت‌های برنامه سلامت خانواده باید تسریع شود

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

در جلسه‌ای که در شبکه بهداشت و درمان شهر قدس با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون بهداشت دانشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان قدس و تعدادی از مدیران معاونت بهداشت در تاریخ 18 شهریور در راستای گزارش اجرای برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) در شهرستان قدس، برگزار شد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اهمیت تشکیل مستمر جلسات‌ ‌قرارگاه دانشگاهی سلامت خانواده و نظام ارجاع، گفت: باید چالش‌های اجرای برنامه به نحو احسن و با سرعت بالا برطرف شود.

دکتر عبدالرضا پازوکی با اشاره به پوشش شبکه و نوع املاک موجود در شهر قدس، یادآور شد: اعمال سیاست‌ها برای تسهیل خرید املاک مورد نیاز، تسریع در فرایند‌های پشتیبانی (تخصیص اعتبارات دریافتی، جذب نیروی انسانی، قراردادهای خرید خدمات) و رفع مشکلات زیرساختی انفورماتیک برای اجرای نظام ارجاع  باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع در شبکه بهداشت و درمان قدس تحقق یک طرح گسترده است، افزود: با توجه به اهداف راهبردی و تجارب موفق دانشگاه، کشور ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، باید به تقویت نظام شبکه، به عنوان پایگاه بین الملل دانشگاه در غرب استان تهران توجه ویژه کند. همچنین به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای فرایند ادغام آموزش در ارایه خدمات در حوزه بهداشت، به جذب  متخصصان  پزشک خانواده پرداخت.

در ادامه این جلسه، دکتر سید محمد طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده روستایی در شبکه قدس از سال 1384 آغاز شده است، گفت: اکنون نیز با برنامه سلامت خانواده عملا تمام جمعیت شهرستان قدس تحت پوشش نظام شبکه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان یادآور شد: اجرای برنامه به صورت پیگیری فعال  توسط مراقبان سلامت انجام می‌شود، که هر مراقب سلامت مسئول ارایه خدمت و سلامت 1500 نفر از جمعیت است.

 

انتهای پیام

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 19913
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings