• 1402/10/05 - 12:57
  • - تعداد بازدید: 71
  • - تعداد بازدید کنندگان: 65
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصاحبه با دکتر میرشریفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در خصوص پویش ملی سلامت

مصاحبه با دکتر میرشریفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در خصوص پویش ملی سلامت

321204.mp3 مصاحبه با دکتر میرشریفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در خصوص پویش ملی سلامت

 

خبرنگار : برای شروع، می‌خواهم اطلاعات بیشتری در مورد کمپین غربالگری فشارخون بالا و دیابت در شهرستان قدس بدانم.

 

چه اهدافی برای اجرای این کمپین در نظر گرفته شده است؟

 

دکتر میرشریفی:  هدف اصلی از اجرای این کمپین، افزایش آگاهی جامعه از وضعیت فشارخون و قند خون خود و شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر برای فشارخون بالا و دیابت است. با انجام غربالگری، سعی داریم افرادی که مشکوک به بیماری هستند با ارجاع به پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت به  مشاوره و درمان مناسب هدایت کنیم. بنابراین از کلیه  ی افراد بالای 18 سال درخواست می کنیم با مراجعه به مراکزخدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت  و خانه های بهداشت در این پویش شرکت شرکت کنند و از میزان فشار خون و قند خون مطلع شوند .

 

خبرنگار: چه گام‌هایی برای اجرای این کمپین انجام شده است؟

 

دکتر میرشریفی: در ابتدا، یک برنامه جامع تدوین کردیم که شامل هماهنگی با واحد ها بهداشتی تابعه برای پذیرش مراجعه‌کنندگان ، تدوین رسانه های آموزشی و اطلاع رسانی و ایجاد ایستگاه‌های غربالگری در نقاط مختلف شهرستان ( ادارات، کارخانجات، کارگاه ها ، فرهنگسرا ها و سایر اماکن تجمعی)  بود. سپس، با اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مردم را به فعالیت در پویش دعوت کردیم.

 

خبرنگار : چه تاثیری از این پویش در شهرستان قدس مشاهده کرده‌اید؟

دکتر میرشریفی: از شروع زمان پویش 20آبان   تا به امروز تعداد زیادی از همشهریان عزیز در این پویش شرکت کرده‌اند و اطلاعات مفیدی از وضعیت سلامت خود به دست آورده‌اند. همچنین، تعدادی از مواردی که به نظر می‌رسید که نیاز به مشاوره دارند، به پزشکان ارجاع داده‌شده و درمان مناسب را شروع کرده‌اند . در کل، مشارکت فعال جامعه و ایجاد این افتخار که هر فردی در این راه یک قدم جلو برداشته، بسیار دلگرم‌کننده است.

 

خبرنگار: در پایان، چه پیامی به جامعه می‌دهید؟

دکتر میرشریفی: از همه هموطنان گرامی، درخواست می‌کنم که از فرصت پویش ملی سلامت بهره‌مند شوند. این اقدام یک فرصت طلایی برای درک بهتر وضعیت سلامت فردی شماست  با همکاری و مشارکت فعال، می‌توانیم به جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های مزمن پرفشاری خون و دیابت  بپردازیم و با آگاهی از وضعیت سلامت، به سوی زندگی سالم‌تر و بهتر حرکت کنیم.

 

خبرنگار : سپاس از شما دکتر میرشریفی برای اطلاعات ارزنده‌تان ،از تلاش‌های پربار شما و همکارانتان در زمینه بهبود سلامت جامعه تشکر میکنیم.

 

دکتر میرشریفی: با تشکر از شما. امیدوارم  تلاش ما در بهبود وضعیت سلامت جامعه به موفقیتی پرشکوه منجر شود. سپاس از همگان.

 

 

 

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 321204
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings