• 1402/10/02 - 13:26
  • - تعداد بازدید: 42
  • - تعداد بازدید کنندگان: 37
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرکز بهداشت غرب در پایان ششمین هفته پویش ملی سلامت

روند اجرای پویش ملی "غربالگری فشارخون و دیابت "

320949.mp3 مرکز بهداشت غرب در پایان ششمین هفته پویش ملی سلامت

دکتر ماهرخ علایی جنت مکان رئیس مرکز بهداشت غرب تهران در گفت ‌وگو با روابط عمومی این مرکز درخصوص روند اجرای پویش ملی "غربالگری فشارخون و دیابت" بیان کردند : تاکنون بیش از 170 هزار نفردر مناطق 21،18،9 و 22 در محدوده مرکز بهداشت غرب تهران تحت پوشش این پویش ملی غربالگری شده اند، ایشان با اشاره به اهداف این پویش که همانا آموزش، آگاه سازی و ارتقای سطح سواد سلامت مردم،  افزایش شناسایی مبتلایان و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون است عنوان کردند که این پویش از 20 آبان ماه شروع و در حال اجراست.

 

وی ادامه داد: با رواج سبک زندگی ناسالم از جمله کم تحرکی، استفاده از مواد غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و تنش ناشی از پیچیدگی‌های زندگی در دنیای امروز، شاهد افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت و پرفشاری خون هستیم.

 

در چند سال اخیر، شیوع دیابت در جمعیت بزرگسال، از ۱۰ درصد به چهارده و نیم درصد و شیوع پرفشاری خون، از ۲۲ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

دکترعلایی افزود : در این طرح اندازه گیری فشارخون و قندخون به صورت رایگان برای گروه های سنی 18 سال و بالاتر در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت ، بیمارستان‌های منتخب و ایستگاه‌های سیار از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

 

وی ادامه داد:  از شهروندان عزیز و گرانقدر بالای ۱۸ سال دعوت می‌کنیم به نزدیک ترین خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه سلامت مراجعه کرده و از وضعیت دیابت و فشارخون خود آگاهی پیدا کنند.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 320949
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings