• 1403/03/26 - 11:44
  • - تعداد بازدید: 33
  • - تعداد بازدید کنندگان: 32
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
به مناسبت هفته ملی سلامت مردان؛

مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان/ مصاحبه مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت

سلامت مردان موضوعی است که استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت. مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی هستند و از سوی دیگر کمتر به پزشک مراجعه می کنند.

334716.mp3 مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان/ مصاحبه مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته ملی سلامت مردان، گفت: مردان نیمی از جمعیت کشور هستند و موضوع سلامت جسمی و روانی آن‌ها جهت داشتن خانواده و جامعه سالم دارای اهمیت بالایی است.

 

دکتر فرهاد فیروزبخت با اشاره به نامگذاری هفته ملی سلامت مردان در سال جاری (30-24 خرداد ماه) با شعار "مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان" یادآور شد: رویکرد اصلی این هفته افزایش آگاهی و نگرش در خصوص ناباروری مردان، خودمراقبتی، غربالگری سرطان­های شایع و ارتقا سواد سلامت است.

 

وی در دامه افزود: سلامت مردان موضوعی است که استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت. مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی هستند و از سوی دیگر کمتر به پزشک مراجعه می کنند.

 

فیروز بخت در پایان گفت: تمامی مردان ایرانی، به دور از هرگونه تبعیض، باید از سطح مطلوب سلامت جسمی، روانی و اجتماعی برخوردار شوند و دسترسی و استفاده از خدمات بهداشتی درمانی برای تمامی افراد میسر گردد. با توجه به مطالب پیش گفت حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت از اهم موضوعات است.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 334716
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings