• 1402/12/22 - 12:56
  • - تعداد بازدید: 40
  • - تعداد بازدید کنندگان: 34
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای اجرای ده اقدام حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر

لوح دوستدار کودک به بیمارستان فرهیختگان اهدا شد.

در راستای اجرای ده اقدام حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر، بیمارستان فرهیختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس ارزیابی‌های انجام شده در وزارت متبوع به جمع بیمارستان‌های دوستدار کودک پیوست.

330052.mp3 لوح دوستدار کودک به بیمارستان فرهیختگان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران؛بیمارستان فرهیختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس ارزیابی‌های انجام شده در وزارت متبوع در راستای اجرای ده اقدام حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر به جمع بیمارستان‌های دوستدار کودک پیوستمراسم اهدای لوح دوستدار کودک با حضور نماینده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر غلامرضایی رئیس بیمارستان، دکتر مرتضوی معاون درمان، قاسمی مدیر پرستاری، سیمیاری مدیر داخلی و سایر پرسنل بیمارستان برگزار شد.

 

در این مراسم، دکتر غلامرضایی با بیان اینکه هـدف اصلـی بیمارسـتان دوسـتدار کـودک اطمینان از دریافت مراقبت‌هــای به موقــع و مناســب مـادران و شـیرخواران، قبــل و در طــول اقامــت در بیمارســتان است، گفت: در این بیمارستان‌ها امــکان تغذیــه مطلــوب شــیرخواران بــا شــیر مــادر کــه موجــب سـلامت و تکامــل آنهــا می‌شــود، نیز میسـر اسـت. بیمارسـتان دوسـتدار کـودک عـلاوه بـر اینکـه تغذیـه بـا شـیر مـادر را حفـظ، ترویـج و حمایـت می‌کنـد، مراقبـت و تغذیـه به موقـع و مناسـب نوزادانـی را نیـز کـه بـا شـیر مـادر تغذیـه نمی‌شــوند، فراهــم می‌کنــد.



در ادامه خانم فلاح زاده کارشناس برنامه ترویج تغذیه باشیر مادر دانشگاه گفت: کلیه بیمارستان‌هایی که بخش زایمان و نوزادان و یا کودکان دارند، برای تبدیل شدن به بیمارستان دوستدارکودک و دریافت لوح مخصوص باید سه مرحله را پشت سر بگذرانند. ابتدا مسئولین بیمارستان و پرسنل بخش‌های زایمان و نوزادان یک ارزیابی داخلی(خود ارزیابی) با استفاده از فرم‌های مربوطه انجام می‌دهند تا دریابند چه تعداد از اقدامات ده گانه در آن مجموعه انجام می‌شود و چه نواقصی موجود است. سپس سعی می‌کنند کمبودها و نواقص را برطرف کرده و آنگاه آمادگی خود را برای تبدیل شدن به بیمارستان دوستدارکودک به دانشگاه و واحدهای ذیربط اعلام و از آنها می‌خواهند کارشناسان مربوطه را برای بازدید به بیمارستان اعزام می‌کنند. چنانچه بازدید کنندگان با در نظر گرفتن ضوابط و دستورالعمل‌های داده شده، بیمارستان را واجد شرایط دیدند فرم خود آزمایی بیمارستان را به مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت منعکس نموده و و درخواست می‌کنند که بیمارستان یادشده را ارزیابی نمایند. درصورت تایید دوستدارکودک بودن بیمارستان،لوح دوستدارکودک به مسوولین بیمارستان تحویل می‌شود تا در معرض دید همگان قرار گیرد. داشتن این لوح افتخاری است برای مسوولین و کارکنان بیمارستان‌ها که آنها را موظف می‌کند به تعهد خود برای اجرای ده اقدام عمل نموده و در برابر وزارت بهداشت و خانواده‌ها پاسخگو باشند و رضایت آنها را جلب کنند و بدین ترتیب در هزینه‌های بیمارستان نیز با اجرای طرح، صرفه جویی نمایند. پس از اعطای لوح به بیمارستان، پایش دوره ای توسط خود بیمارستان و ارزیابی مجدد عملکرد کارکنان توسط ستاد بهداشت خانواده در دانشگاه مربوطه و نظارت و بازید بطور تصادفی توسط کارشناسان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس انجام خواهدشد که ضامن تداوم حسن اجرای برنامه در بیمارستان باشد.

 

گفتنی است تیم مدیریتی و کارشناسان بیمارستان فرهیختگان بصورت منسجم برای ارتقاء فرآیند بیمارستان دوستدارکودک فعالیت داشتند و این بیمارستان توانست کلیه معیارهای لازم برای دریافت لوح با امتیاز عالی را کسب نماید.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 330052
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

Template settings