• 1402/07/18 - 11:39
  • - تعداد بازدید: 112
  • - تعداد بازدید کنندگان: 104
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان

سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی ماست

به مناسبت روز جهانی سلامت روان در ۱۰ اکتبر، مصادف با هفدهم مهر ماه سال جاری همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

21100.mp3 سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی ماست

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت: به مناسبت روز جهانی سلامت روان در ۱۰ اکتبر، مصادف با هفدهم مهر ماه سال جاری همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونت دانشجویی - فرهنگی و معاونت بهداشت دانشگاه با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

 در این مراسم با شعار سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی ما است، سخنرانان و مدعوین به اهمیت سلامت روان در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین اهم اقدامات انجام شده در این سال‌ها در کشور پرداختند.

دکتر دمیریان، سرپرست معاونت اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه، به تاریخچه 70 سال ارائه خدمات بهداشتی در ایران با عنوان شبکه های بهداشت و درمان پرداخت و با اشاره به سال  ۱۳۶۹ که با تصویب شورای معاونین وزارت بهداشت، بهداشت روان به عنوان نهمین جزء مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC) مورد توجه قرار گرفت، گفت: از آن پس، واحد بهداشت روان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد وکمیته مشورتی بهداشت روان کشوری که اعضای آن عمدتاً اعضای هیئت علمی دانشکده‌های پزشکی بودند تشکیل شد. سپس بسته‌ها و آئین نامه‌های آموزشی برای تمام سطوح ارائه خدمات بهداشت تهیه و ارسال گردید.

دکتر دمیریان با یادآوری اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، که برخورداری از بهداشت و درمان حق مسلم برای همه مردم است، تصریح کرد: در راستای تحقق این امر، برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و مورد نیاز مردم، بهترین روش، سطح بندی خدمات بهداشتی است. بر مبنای این روش استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی از اولین سطح، یعنی بهورز که مسئول آموزش بهداشت روان در روستا، بیماریابی، ارجاع و پیگیری درمان است شروع می‌شود. بهورز مستقر در خانه بهداشت، بیماران را تحت عناوین بیماری خفیف روانی (مانند: افسردگی، اضطراب، وسواس و…)، بیــماری روانی شدید (سایکوتیک‌ها) و سایر بیماری‌ها می‌شناسد و به سطح بالاتر، پزشک عمومی ارجاع می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی اولین سطح درمانی است و در مراکز خدمات جامع سلامت شهری، مراقب سلامت درصورت نیاز بیماران را به سطح سوم (روان‌پزشک یا پزشک دو ماه دوره دیده شهرستان) و یا سطح چهارم (بیمارستان و مراکز فوق تخصصی روان‌پزشکی) ارجاع می‌دهد.

انتهای پیام

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 21100
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings