• 1402/06/28 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 56
  • - تعداد بازدید کنندگان: 42
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سایت دفتر بهبود تغذیه به عنوان یک منبع معتبر علمی و به‌روز اطلاعات تغذیه ای برای عموم مردم

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران: سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، یک منبع علمی معتبر و به روز؛ جهت کسب اطلاعات صحیح تغذیه ای توسط مردم است.

20252.mp3 سایت دفتر بهبود تغذیه به عنوان یک منبع معتبر علمی و به‌روز اطلاعات تغذیه ای برای عموم مردم

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران: سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، یک منبع علمی معتبر و به روز؛ جهت کسب اطلاعات صحیح تغذیه ای توسط مردم است.

لیلا فرزاد؛ رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: رعایت الگوی تغذیه ای سالم، یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت است که اهمیت آن در مواجهه با همه گیریهایی همچون کرونا به اثبات رسید. از سویی دیگر با توجه به افزایش میزان ابتلا به بیماری های غیر واگیری چون اضافه وزن و چاقی، پرفشاری خون، دیابت و سرطانها، با پیروی از اصول تغذیه سالم می توان به میزان قابل توجهی از ابتلا به این بیماریها پیشگیری کرد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت با اشاره به نتایج مطالعه جهانی بار بیماری ها در سال ۲۰۱۷، که رژیم غذایی نامناسب را مهمترین عامل خطر مرگ معرفی کرده است؛ گفت: رژیم غذایی نامناسب عامل خطر ۱۱ میلیون مرگ در ۲۰۱۷ بوده و یک پنجم مرگها به این عامل خطر نسبت داده شده است. بطوری که تاثیر تغذیه نامناسب و ناکافی در سال 2017، از مصرف سیگار و حتی فشار خون بالا بیشتر بوده است.

وی همچنین گفت: با رعایت تغذیه صحیح و بهبود شیوه زندگی تا 50 درصد بیماری های قلبی عروقی، 20 تا 30 درصد سرطانها و 80 درصد بیماری دیابت قابل پیشگیری و کنترل است و این در حالیست که طبق اطلاعات آماری پیمایش ملی عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر (STEPS ) در سال 1400 میزان ابتلا به بیماریهای دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا و چاقی به ترتیب 14.15، 32 ، 39.5 و 25 درصد گزارش شده است.

فرزاد با تأکید بر لزوم ارتقای سطح سواد تغذیه ای عموم مردم و ضرورت دسترسی ایشان به مطالب و مباحث تغذیه ای معتبر، تاکید کرد: از آنجائیکه در عصر ارتباطات دسترسی به منابع اطلاع رسانی متعدد به ویژه در فضای مجازی گسترش یافته است، ضرورت دریافت و تشخیص صحت علمی این مطالب از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین منظور استفاده و کسب به‌روز ترین مباحث تغذیه ای، از طریق سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت؛ به عنوان یک منبع علمی معتبر؛ به آدرس  nutr.behdasht.gov.ir توصیه میشود.

 

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 20252
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings