• 1403/07/16 - 13:58
  • - تعداد بازدید: 49
  • - تعداد بازدید کنندگان: 27
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در افتتاح رویداد مطالعاتی برای پزشکان تاجیکستان در دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد

تمجید وزیر تندرستی تاجیکستان از پیشرفت‌های پزشکی ایران در جهان

وزیر تندرستی تاجیکستان با تمجید از پیشرفت‌های پزشکی ایران در جهان گفت: انجام جراحی‌ها به ویژه در حوزه چشم، پیوند کلیه، افزایش سلامت مادر و کودک در ایران شهرت جهانی دارد.

339016.mp3 تمجید وزیر تندرستی تاجیکستان از پیشرفت‌های پزشکی ایران در جهان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جمال‌الدین عبدالله‌زاده در مراسم افتتاح رویداد و تور مطالعاتی برای افزایش مهارت‌های تخصصی پزشکان و مدیران کشور تاجیکستان در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی که به صورت ویدیوئی در این مراسم حضور یافت، عنوان کرد: این رویداد در ادامه بهره گیری از تجربیات دانشی از کشور ایران است، زیرا ایران دارای نظام بهداشتی گسترده ای است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد ایرانیان از خدمات تندرستی در سراسر کشورشان برخوردار هستند، ادامه داد: در این راستا ما شاهد ایمن سازی بیماری‌های سرخک و سرخجه، کاهش آمار مرگ و میر مادر و نوزاد و ریشه کن شدن فلج اطفال در ایران هستیم.

 

عبدالله‌زاده با تشریح افزایش تعداد موسسات تندرستی در تاجیکستان و تاکید امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان برای رشد سلامت مردم تاجیکستان افزود: وزارت تندرستی تاجیکستان از تجربیات وزارت بهداشت نیز استفاده خواهد کرد و مطمئن هستم دکتر محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت جدید جمهوری اسلامی ایران نیز ما را حمایت خواهد کرد.

 

وزیر تندرستی تاجیکستان همچنین با تمجید از پیشرفت‌های پزشکی ایران در جهان خاطرنشان کرد: انجام جراحی‌های به ویژه در حوزه چشم، پیوند کلیه، افزایش سلامت مادر و کودک در ایران شهرت جهانی دارد.

 

هر پایگاه‌ پزشکی خانواده برای سه هزار نفر در کشور

 

در ادامه دکتر محمد آسایی اردکانی مشاور عالی برنامه‌های بهداشتی و امور بین الملل معاونت بهداشت وزارت بهداشت نیز به تشریح سیاست‌های این حوزه از جمله گسترش خدمات بهداشت از روستاها به شهرها پرداخت.

 

وی با اشاره به فعالیت 18 هزار خانه بهداشت در کشور گفت: نخستین خانه بهداشت در ایران در سال 1352 در آذربایجان غربی راه اندازی شد و براساس جمعیت ایرانیان که بیشتر در روستاها بودند و هم اکنون معکوس شده و بیشتر در شهرها ساکن هستند، ارائه خدمات بهداشت نیز براساس سیاست‌های جدید در شهرها گسترش می‌یابد.

 

آسایی با اشاره به تغییر عنوان پایگاه‌های بهداشتی به نام پایگاه پزشکی خانواده عنوان کرد: هر پایگاه سه هزار نفر را تحت پوشش خواهد داد و در این پایگاه‌ها یک پزشک با دو مراقب شامل ماما و کارشناس بهداشت مستقر خواهند بود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای گسترش پایگاه‌های پزشکی خانواده، مطب‌های خصوصی نیز می‌توانند برای ارائه این خدمات به مردم با وزارت بهداشت قرارداد منعقد کنند.

 

گفتنی است، به منظور ارتقاء همکاری بین المللی و افزایش سطح دانش و مهارت‌های تخصصی پزشکان و مدیران کشور تاجیکستان، معاونت بین الملل با همکاری معاونت بهداشت این دانشگاه، تور مطالعاتی با موضوع تبادل تجربیات در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی از تاریخ 16 مهر به مدت 10 روز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌کند.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 339016
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings