• 1402/11/09 - 12:46
  • - تعداد بازدید: 63
  • - تعداد بازدید کنندگان: 45
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری کمیته دانشگاهی بیماری های منتقله از ناقلین آئدس و آنوفل (تب دانگ، چیکونگونیا، زیکا و مالاریا)

کمیته دانشگاهی بیماری های منتقله از ناقلین آئدس و آنوفل (تب دانگ، چیکونگونیا، زیکا و مالاریا) در دانشگاه ایران برگزار گردید.

322984.mp3 برگزاری کمیته دانشگاهی بیماری های منتقله از ناقلین آئدس و آنوفل (تب دانگ، چیکونگونیا، زیکا و مالاریا)

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه ایران; کمیته دانشگاهی بیماری‌های منتقله از ناقلین آئدس و آنوفل (تب دانگ، چیکونگونیا، زیکا و مالاریا) با حضور معاون محترم فنی معاونت بهداشت برگزار شد و به اهمیت آمادگی کامل و همه جانبه در خصوص پیشگیری از استقرار ناقلین مالاریا و بیماری‌های منتقله از آئدس در محدوده تحت پوشش تاکید شد.

 

روز شنبه 7 بهمن 1402  کمیته دانشگاهی بیماری‌های منتقله از ناقلین آئدس و آنوفل (تب دانگ، چیکونگونیا، زیکا و مالاریا) با حضور معاون محترم فنی آقای دکتر چینی چیان، مدیران گروه های تخصصی معاونت بهداشت و درمان در دفتر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها معاون بهداشتی برگزار گردید.


در این جلسه در ابتدا خانم دکتر رحیمی مدیریت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشتی در خصوص اهمیت استقرار پشه آئدس مهاجم در استان های شمالی و جنوبی کشور و احتمال ورود به سایر مناطق کشور از طریق کالا و مسافر  نکاتی را ارائه دادند.

 

در ادامه ایشان بر حساس سازی نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها در شناسایی بیماران مشکوک به تب دانگ، چیکنگونیا و زیکا تاکید کردند.

 

در ادامه آقای بک محمدی کارشناس برنامه کنترل پشه آئدس مهاجم در خصوص اجرای برنامه کنترلی پشه آئدس مهاجم در کشور و دانشگاه نکاتی را بیان نمودند. 

 

در این کمیته مقرر شد تهیه برنامه عملیاتی سال 1403 با تاکید بر مناطق پرخطر تحت پوشش از نظر وجود پشه آئدس ناقل، برنامه ریزی و تجهیز ملزومات واحد حشره شناسی و بهداشت محیط و حرفه ای مراکز و شبکه های بهداشتی و برگزاری جلسات آموزشی برای همکاران بهداشت و درمان انجام شود.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 322984
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

Template settings