• 1401/03/08 - 10:12
  • - تعداد بازدید: 140
  • - تعداد بازدید کنندگان: 138
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری کارگاه کودک سالم و ایران اکو

گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت با همکاری مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، دوشنبه دوم خرداد، کارگاه کودک سالم و ایران اکو را برگزار کرد.

1269.mp3 برگزاری کارگاه کودک سالم و ایران اکو

لیلا فرزاد؛ رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: این کارگاه با هدف توانمند سازی ۲۵ نفر از کارشناسان تغذیه جدیدالورورد شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت حوزه تحت پوشش معاونت بهداشت در اجرای برنامه مراقبتهای ادغام یافته در کودک سالم و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و به صورت حضوری برگزار شد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت با اشاره به اهمیت تغذیه در ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بیماری مزمن گفت: امروزه مشکل اضافه وزن و چاقی در جهان به صورت یک معضل جهانی مطرح می شود و رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک و شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر، بر آن دامن زده است.
بر اساس نتایج بررسی ملی تعیین وضعیت تن سنجی، شاخص های تغذیه ای، رشد، تکامل و برخی نشانگرهای ارزشیابی خدمات نظام بهداشتی در سال۱۳۹۶ ، حدود %۱۴  از کودکان زیر ۵ سال کشور در معرض خطر اضافه وزن، دارای اضافه وزن یا چاق می باشند و به همین دلیل توقف روند چاقی و دیابت، از اهداف راهبردی در سند ملی تغذیه و امنیت غذایی و سند ملی بیماری های غیر واگیر تا سال ۱۴۰۴در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: شیوع بیماری کووید – ۱۹، اعمال محدودیتها و تعطیلی مدارس و مهدهای کودک از یک سو و مصرف مواد غذایی پرکالری، تنقلات نامناسب، کم تحرکی، افزایش مدت زمان تماشای تلویزیون و استفاده کامپیوتر، تبلت و موبایل از سوی دیگر احتمال بروز اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان را تشدید کرده است. به همین منظور بر آن شدیم تا با همکاری مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس کارگاه یک روزه مراقبتهای ادغام یافته در کودک سالم و برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان را برای کارشناسان تغذیه برگزار کنیم.

در بخش نخست این وبینار فرزانه ابراهیمی؛ کارشناس برنامه کودک سالم معاونت بهداشت، مطالبی را در خصوص اهمیت بررسی رشد و تکامل کودکان، تفسیر نمودارهای رشد و شرح وظایف پزشک، کارشناس تغذیه و مراقبین سلامت در این زمینه ارائه کرد.

در ادامه تغذیه تکمیلی کودکان زیر دو سال، تغذیه در کودکان دو تا پنج سال، خدمات تغذیه ای و اصول صحیح ارائه مشاوره‌های تغذیه ای در راستای پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان زیر پنج سال، از اهم مطالب ارائه شده، توسط رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت بود.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 1269
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings