• 1401/05/18 - 08:07
  • - تعداد بازدید: 114
  • - تعداد بازدید کنندگان: 109
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری کارگاه تغذیه در دوران بارداری و شیردهی

گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت با همکاری اساتید هیات علمی گروه تغذیه دانشکده بهداشت دانشگاه، یکشنبه 9 مرداد وبینار تغذیه در دوران بارداری و شیردهی را برگزار کرد.

3900.mp3 برگزاری کارگاه تغذیه در دوران بارداری و شیردهی

لیلا فرزاد؛ رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: این وبینار با هدف توانمندسازی 40 نفر از کارشناسان جدید الورود گروه بهبود تغذیه حوزه تحت پوشش معاونت بهداشت برگزار شد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت با اشاره به اهمیت تغذیه در ارتقای سطح سلامت مادر و جنین گفت: تغذیه صحیح یکی از ارکان اصلی زندگی سالم به شمار می رود و در برخی از دورانهای زندگی همچون دوران بارداری و شیردهی از اهمیت بیشتری، برخوردار است. از آنجائیکه این دوران از حساس ترین و مهم ترین دوره های زندگی یک مادر است توجه به برخورداری از تغذیه ای سالم با رعایت اصول تعادل و تنوع در رژیم غذایی متناسب، با سن بارداری یا شیردهی، وضعیت فیزیولوژیک، میزان فعالیت و خصوصیات ویژه فردی؛ امری کاملاً ضروری است. همچنین نقش تغذیه مناسب در پیشگیری از بروز مشکلات تغذیه ای شایع در این دوران جهت ارتقای سلامت مادر و جنین، به خوبی روشن شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس نتایج مطالعات مختلف، ورود به دوران بارداری با داشتن وزنی در محدوده BMI طبیعی و وزن گیری مناسب مادر در طول بارداری با استفاده از تغذیه سالم و فعالیت بدنی کافی، دو راهکار مؤثر برای پیشگیری از بروز اختلالات رشد و تکامل دوران جنینی و تولد نوزاد کم وزن است. به عمین دلیل لزوم شناسایی زودهنگام مادران باردار در معرض سوءتغذیه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بر آن شدیم تا با همکاری اساتید هیات علمی گروه تغذیه دانشکده بهداشت دانشگاه، کارگاه یک روزه تغذیه در دوران بارداری و شیردهی را برای کارشناسان تغذیه برگزار کنیم.

در بخش نخست این وبینار لیلا فرزاد، مطالبی را در خصوص اهمیت وزن گیری در دوران بارداری و شیردهی و نحوه ارائه خدمات تغذیه ای در این دوران توسط کارشناسان تغذیه، مراقبین سلامت و پزشکان و نیز چگونگی ارائه مشاوره‌های تغذیه ای به مادران ایشان ارائه نمود.

در ادامه دکتر سیده طیبه رهیده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه، مطالبی را در خصوص هرم غذایی مادران باردار و شیرده و نیازهای تغذیه ای این دوران، مکملهای مورد نیاز دوران بارداری و شیردهی، توصیه های تغذیه ای در هنگام شکایات شایع این دوران و تغذیه مناسب ویژه مادران باردار مبتلا به چاقی، دیابت، فشار خون و... بیان کرد.

پاسخگویی به سؤالات شرکت کنندگان، در بخش پایانی کارگاه انجام شد.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 3900
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings