• 1402/04/25 - 07:30
  • - تعداد بازدید: 65
  • - تعداد بازدید کنندگان: 62
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری وبینار آموزشی تغذیه در جوانان در معاونت بهداشت

گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، شنبه 24 تیر وبینار آموزشی تغذیه در جوانان را برگزار کرد.

17811.mp3 برگزاری وبینار آموزشی تغذیه در جوانان در معاونت بهداشت

گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، شنبه 24 تیر وبینار آموزشی تغذیه در جوانان را برگزار کرد.

لیلا فرزاد؛ رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: این کارگاه با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی 75 نفر از کارشناسان برنامه های بهبود تغذیه حوزه تحت پوشش معاونت بهداشت به صورت مجازی برگزار شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و نقش جوانان خاطر نشان کرد: این قشر به عنوان نیروهای پر انرژی، پویا، کارآمد و دارای ذهن فعال و سازنده برای ایده پردازی و برنامه ریزی اثربخش بر اقتصاد و پیشرفت جامعه؛ البته با تکیه بر تجارب گروه‌های سنی بالاتر، باید در هر جامعه ای مورد توجه ویژه قرار گرفته و سرمایه گذاری لازم در ابعاد مختلف بر آن صورت گیرد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت عنوان کرد: یکی از جنبه های مهم حفظ سلامت این گروه با ارزش در جامعه، فرهنگ سازی تغذیه صحیح و ترویج الگوی غذایی سالم به منظور پیشگیری از تجمع عوامل خطر تغذیه ای بیماریهای غیر واگیر و اگیر در این افراد می باشد.

وی ضمن اشاره بر پژوهش انجام شده در کشور بیان کرد: طبق اطلاعات آماری STEPS در سال 1395 در جمعیت 18 تا 24 ساله: شیوع دیابت 2.5 درصد، پره دیابت 8.5 درصد، چاقی 7.5 درصد، فشار خون بالا 5.5 درصد و هیپر لیپدمی 29 درصد گزارش شده و همچنین در گروه سنی 25 تا 34 ساله: شیوع دیابت 4.5 درصد، پره دیابت 17 درصد، چاقی 14.5 درصد، فشار خون بالا 8 درصد و هیپر لیپدمی 40 درصد گزارش شده است.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت گفت: در حال حاضر مشکلات تغذیه ای به شکل چاقی، کمبود ریز مغذی ها و الگوی غذایی نامناسب از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی و مصرف کم سبزی و میوه در افراد بزرگسال و به ویژه در جوانان شایع است و از آنجا که بخشی از مشکلات تغذیه ای جوانان، به دلیل نداشت شناخت و آگاهی نسبت به الگوی صحیح تغذیه، عوارض ناشی از تغذیه ناسالم، رژیم غذایی مناسب در فعالیت بدنی و یا در پیشگیری از ابتلا به بیمارهای غیر واگیر می باشد، آموزش این گروه می تواند در ارتقای سلامت جوانان تأثیر بسیار داشته باشد.

گفتنی است نیازهای تغذیه ای دوران جوانی، چاقی و اضافه وزن جوانان، اختلالات کاهش وزن و مشکلات تغذیه ای جوانان، رژیم های غذایی دانشجویان و ورزشکاران، ورزش و فعالیت بدنی در جوانان، غذاهای فراسودمند یا عملگرا، تغذیه و اختلالات روانی شایع در جوانان و نقش تغذیه در باروری سالم از مهم ترین سرفصلهای آموزشی این کارگاه بود.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 17811
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings