• 1402/11/15 - 09:26
  • - تعداد بازدید: 42
  • - تعداد بازدید کنندگان: 31
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص فعالیت و راه اندازی مراکز سراج در غرب شهر تهران

جلسه هم اندیشی در خصوص فعالیت و راه اندازی مراکز سراج در غرب شهر تهران در معاونت بهداشت برگزار گردید.

323260.mp3 برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص فعالیت و راه اندازی مراکز سراج در غرب شهر تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت; جلسه ای در روز شنبه 14 بهمن  1402  با حضور سرکار خانم دکتر  فهیم مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد، سرکار خانم دکتر هاشم پور رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه و خانم دکتر فراغتی کارشناس برنامه مذکور در معاونت بهداشت( مدیریت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد) برگزار شد.

 

در این جلسه که به منظور بررسی مراکز سراج تشکیل شده بود ، سرکار خانم دکتر  فهیم به  معرفی برنامه مراکز سراج یا همان " مراکز سلامت روانی- اجتماعی"  که  به ازای هر سیصد هزار نفر جمعیت ذیل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شکل می‌گیرد و مسئول ارائه خدمات سلامت روانی و اجتماعی است پرداختند.

 

این برنامه دارای بسته های خدمات متفاوتی است که هدف از طراحی وارائه خدمات این بسته ها، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت روان به جامعه هدف است در این راستا طیف وسیع تری از مراجعین و بیماران تحت پوشش این مرکزقرار گرفته و همچنین خدماتی که تاکنون علی رغم ضروری بودن، جای آنها در نظام خدمات پایه و خالی بوده است، ارائه‌می‌شود. این مراکز زیر نظر معاون بهداشت دانشگاه هستند.

 

 در حال حاضر این معاونت  دارای یک مرکز سراج در شهرستان بهارستان( نسیم شهر )بوده، و درحال راه اندازی یک مرکز در مرکز خدمات جامع سلامت والفجر در ایام مبارک دهه فجر (منطقه 9) می‌باشد.

 

همچنین در حال  مذاکره برای آمادگی(فضای فیزیکی و تجهیزات) مرکز سراج در منطقه 18 می‌باشد. سرکار خانم دکتر هاشم پور از اقدامات انجام شده در برنامه مذکور از این معاونت اظهار خرسندی نمودند. و مقرر شد در خصوص این برنامه،همراهی‌های لازم در صورت نیاز به هماهنگی برون بخشی را انجام دهند.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 323260
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings