• 1402/09/08 - 15:11
  • - تعداد بازدید: 73
  • - تعداد بازدید کنندگان: 65
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اجرای پایش طرح کشوری پایش ید

319801.mp3 برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اجرای پایش طرح کشوری پایش ید

روابط عمومی معاونت بهداشت: سومین جلسه بهبود تغذیه جامعه با حضور رئیس گروه بهبود تغذیه و کارشناسان مسئول تغذیه مراکز و شبکه های بهداشت تحت پوشش دانشگاه در تاریخ 8 آذر سال جاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه لیلا فرزاد؛ رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت، از اجرای ششمین پایش ملی برنامه کشوری حذف اختلالات ناشی از کمبود ید خبر داد و آن را فرصت مناسبی جهت پیشبرد اهداف تغذیه ای در راستای سلامت مادران باردار و دانش آموزان برشمرد.

وی با اشاره بر اهداف سیاست ملّی جوانی جمعیت و نقش مهم پیشگیری از کمبود ید در پیشگیری از سقط جنین، بر اهمیت اجرای مطلوب این طرح تاکید و چگونگی اجرای آن را تشریح کرد.

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه، ضرورت مشارکت کارشناسان تغذیه در پویش ملی دیابت و فشار خون و نحوه ارائه خدمات تغذیه ای به ایشان، اعلام حد انتظار خدمات مشاوره ای کارشناسان تغذیه و لزوم انجام مداخلات مؤثر و بهنگام به منظور ارتقای شاخص های تغذیه ای بود.

اجرای برنامه های مکمل یاری در گروه هدف دانش آموزان و نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم در مدارس، حمایت تغذیه ای از کودکان زیر پنج سال و مادران باردار، شیر مدرسه و نان کامل، از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه بود که در ادامه کارشناسان مسئول تغذیه مراکز و شبکه ها جهت ارتقای سطح اجرای برنامه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 319801
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings