• 1403/03/26 - 11:06
  • - تعداد بازدید: 65
  • - تعداد بازدید کنندگان: 53
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری جلسه راه انداری مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر NCD

جلسه راه انداری مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر NCD برگزار گردید.

334403.mp3 برگزاری جلسه راه انداری مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر NCD

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ جلسه هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص راه اندازی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر NCD در دفتر معاونت بهداشت دانشگاه ایران با حضور مدیران ستادی و مرکز بهداشت غرب تهران برگزار شد. در این جلسه برنامه های اجرایی و دستورالعمل های موجود مورد ارزیابی قرار گرفت و گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده توسط مدیران حاضر در جلسه مطرح شد. پیرو مصوبات جلسه، مقرر شد با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه اقدامات لازم به منظور اجرای کامل برنامه های ابلاغی طرح مذکور انجام پذیرد. در مراکز خدمات جامع سلامت والفجر، شهرک آزادی و ولیعصر (عج) ارائه خدمات سطح 2 پزشک خانواده با حضور متخصصین پزشک خانواده، اطفال، زنان، داخلی و روانپزشکی برای مردم محترم مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت غرب تهران میسر می‌شود.

 

شایان ذکر است، راه‌اندازی کلینیک‌ بیماری‌های غیرواگیر  (NCDs)با حضور متخصصین آشنا به دستورالعمل‌ها، فرآیند مراقبت‌های تکمیلی و ارائه بسته خدمات تخصصی سرپایی به بیماران غیرواگیر تحت پوشش امکان‌پذیر می‌شود. کنترل بیماری و پیشگیری از عوارض انجام خواهد شد. بیماران دچار سردرگمی در فضاهای شلوغ بیمارستان نخواهند شد. هزینه‌های درمان نیز با جلوگیری از بروز عوارض و یا تشخیص زودرس آن بطور قابل ملاحظه کاهش می‌یابد. همچینین ارائه پسخوراند از سطح دو به یک، امکان پیگیری مراجعین در سطوح مختلف را فراهم می‌کند.

 

پیوستگی خدمات در اثربخشی نظام مراقبت بسیار موثر است. با هم‌افزایی امکانات موجود و ارتقای کمّی و کیفی خدمات، می‌توان کلینیک‌های بیماری‌های غیرواگیر را به مراکزی مرجع برای تشخیص، ارائه خدمات مراقبتی پایه و ارجاع به سطوح تخصصی‌تر تبدیل کرد. همچنین می‌توان از این کلینیک‌ها به عنوان یک فیلد آموزشی ارزشمند برای آموزش دانشجویان بهره‌مند گردید تا در آینده فارغ التحصیلان دانشگاه با تجربه و مهارت کافی در برخورد با بیماران غیرواگیر سرپایی مشغول به کار شوند. 

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 334403
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings