• 1402/08/10 - 14:19
  • - تعداد بازدید: 64
  • - تعداد بازدید کنندگان: 58
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری جلسه دانشگاهی اجرای برنامه حمایت تغذیه ای کودکان

معاونت بهداشت دانشگاه، نشست دانشگاهی اجرای برنامه بهبود حمایت تغذیه ای کودکان را چهارشنبه 10 آبان 1402 برگزار کرد.

37788.mp3 برگزاری جلسه دانشگاهی اجرای برنامه حمایت تغذیه ای کودکان

معاونت بهداشت دانشگاه، نشست دانشگاهی اجرای برنامه بهبود حمایت تغذیه ای کودکان را چهارشنبه 10 آبان 1402 برگزار کرد.

لیلا فرزاد؛ رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: جلسه دانشگاهی توجیهی - آموزشی اجرای برنامه حمایت تغذیه ای کودکان، چهارشنبه 10 آبان سال جاری با حضور کارشناسان مسئول تغذیه شبکه ها و مراکز تحت پوشش برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را، تبیین شیوه نامه اجرایی برنامه و ارائه راهکارهایی برای اجرای مطلوب برنامه عنوان کرد.

فرزاد با تأکید بر این که سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کودکان زیر 5 سال است، خاطرنشان کرد: از پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه کودکان، می توان اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش موارد مرگ و میر این گروه سنی و همچنین افزایش هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی، افت تحصیلی و از دست دادن روزهای کاری توسط والدین را نام برد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت افزود: بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سال 2021 شیوع لاغری، کوتاه قدی و کم وزنی در کودکان زیر پنج سال جهان به ترتیب 7، 22 و 17.6 درصد می باشد. همچنین، نتایج بررسی کشوری تعیین وضعیت تن سنجی، شاخص های تغذیه ای و رشد و تکامل و برخی نشانگرهای ارزشیابی خدمات نظام بهداشتی در کودکان زیر 5 سال کشور در سال 1396 نشان داده است که شیوع کم وزنی، کوتاه قدی و لاغری به ترتیب 4.3، 4.8 و 4.3 درصد بوده است.

فرزاد با تأکید بر اینکه جلب مشارکت دیگر سازمان ها، کمک شایانی به ارتقای سلامت کشور دارد؛ عنوان کرد: اجرای برنامه حمایت تغذیه ای از کودکان 6 تا 59 ماهه بی بضاعت مبتلا به سوء تغذیه از طریق تأمین و توزیع سبد غذایی استاندارد به منظور تأمین نیازهای تغذیه ای کودکان و در راستای بهبود وضعیت تغذیه، رشد و تکامل آنان ضروری است. این برنامه در سالیان گذشته توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است که از سال جاری، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تداوم یافته است. در این برنامه، به هر کودک مبتلا به سوءتغذیه معرفی شده از سوی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت که بر اساس آزمون وسع، شرایط دریافت سبد غذایی را داشته باشند؛ مبلغ 600 هزار تومان تا یک میلیون تومان کالابرگ الکترونیکی ماهانه تعلق می گیرد.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت ابراز امیدواری کرد که با ادامه این برنامه در سالیان آتی و نیز اجرای مطلوب آن، شاهد بهبود شاخص های سوءتغذیه کودکان و ارتقای سلامت این عزیزان باشیم.

 

 

 

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 37788
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings