• 1401/04/12 - 11:55
  • - تعداد بازدید: 106
  • - تعداد بازدید کنندگان: 102
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه های گروه بهبود تغذیه

سومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه‌‎های گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در سال 1401، شنبه 11 تیر برگزار شد.

2987.mp3 برگزاری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه های گروه بهبود تغذیه

سومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه‌های گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت در سال 1401، شنبه 11 تیر برگزار شد.

روابط عمومی معاونت بهداشت - سومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرای برنامه های گروه بهبود تغذیه در سال 1401، با حضور لیلا فرزاد مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت و کارشناسان مسئول تغذیه شبکه ها و مراکز تحت پوشش؛ شنبه 11 تیر 1401 در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

 

ارائه نحوه اجرای برنامه ها و فرآیندهای گروه بهبود تغذیه طبق برنامه عملیاتی سال 1401 از اهم مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

در این جلسه، شاخصهای بهبود تغذیه و بیماریهای غیر واگیر شبکه ها و مراکز تحت پوشش در سال 1400، عملکرد کارشناسان تغذیه در سال 1400 در زمینه آموزش ها و مشاوره های ارائه شده بررسی شد و بر ضرورت افزایش تعداد مشاوره‌های ارائه شده روزانه و هدفمند کردن آنها، تقویت آموزشهای گروهی حضوری، حفظ و افزایش تعداد گروه های مجازی موجود تصریح شد.

 

فرزاد با اعلام شیوع 63 درصدی ابتلا به اضافه وزن و چاقی حاصل از بررسی کشوری عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر در سال 1400 و پایین آمدن سن ابتلا به اضافه وزن و چاقی، بر تقویت برنامه ایران اکو با افزایش مشاوره های ارائه شده به گروه سنی کودکان و نوجوانان مبتلا به اضافه وزن و چاقی تاکید کرد.

 

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه جوانی جمعیت و جایگاه تاثیرگذار تغذیه در این امر، آن را فرصتی مغتنم برای تقویت اجرای برنامه های بهبود تغذیه در گروههای سنی و جمعیتی مختلف؛ چون کارکنان ادارات، کارگران و طلاب دانست و بر تقویت اجرای برنامه های حمایتی مشارکتی کودکان زیر پنج سال و مادران باردار نیازمند، با استفاده از برنامه جوانی جمعیت تأکید کرد.

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 2987
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings