• 1402/01/19 - 09:05
  • - تعداد بازدید: 61
  • - تعداد بازدید کنندگان: 59
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

انا انزلناه فی لیلة القدر

شبی به قدر هزار ماه...

13198.mp3 انا انزلناه فی لیلة القدر

معرفی شب قدر در قرآن و احادیث ائمه معصومین (علیهم السّلام)

طبق آیات و احادیث، شب قدر شب پر فضیلتی است که مقدرات یک ساله آدمی نزد خلیفه خدا بر خلق نازل می شود و به دستور خدا ملائکه و روح در آن شب بر گرد ساحت مقدس حجه الله فی الارض طواف می کنند و امور یک سال را به ایشان تقدیم می دارند. این به معنی آن نیست که خلیفه خدا روی زمین از این علم بی خبر باشد بلکه به معنی تفصیل آن علم و تسهیلى نسبت به آنچه می دانستند و دستوری بر اجرای آن امور مى ‏باشد.

به بیان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) ولایت امیرالمومنین (علیه السّلام) در این شب تقدیر شده است. هم از آن جهت که شب تقدیرات است و خداوند در این شب اوصیای نبی را مشخص نموده اند و هم از آن جهت که تقدیر خداوندی بر این قرار گرفته است که این شب پس از پیامبر (صلی الله علیه و آله) به امامان معصوم پس از ایشان (علیهم السّلام) تعلق داشته باشد.

 خداوند متعال برخی از ماهها و شبها و روزها را بر ماهها و شبها و روزهای دیگر برتری داده است از جمله این ماهها ماه مبارک رمضان است که شب قدر را در آن ممتاز گردانیده است. با اختصاص این شب به پیامبران و اوصیای ایشان (صلوات الله علیهم اجمعین) آنان را بر بقیه مردم برتری بخشیده است.

خداوند متعال در سوره مبارکه قدر به برتری شب قدر بر شبهای دیگر اشاره نموده است «لیْلة الْقدْر خیْرٌ منْ ألْف شهْرٍ» و شب قدر را بر هزار ماهی که شب قدر ندارد برتری داده است.

 
  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 13198
:
کلیدواژه ها
خبرنگار

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings