• 1403/01/21 - 13:44
  • - تعداد بازدید: 61
  • - تعداد بازدید کنندگان: 56
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارائه بیش از ۱۴۷ هزار خدمت بهداشتی درمانی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳/ در حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران

ارائه بیش از ۱۴۷ هزار خدمت بهداشتی درمانی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

330860.mp3 ارائه بیش از ۱۴۷ هزار خدمت بهداشتی درمانی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳/ در حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳  (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون) ۱۴۷۱۴۸ خدمت بهداشتی درمانی توسط مراکز وشبکه های تابعه به مراجعین ارائه شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی، بازرسان بهداشت محیط بیش از ۳۱۷ امکنه بین راهی، 147 مرکز اقامتی، 519 مورد نمونه‌برداری غذایی و 16434 مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دادند. همچنین 303 مورد سامانه‌های آبرسانی بازدید و ۷۴ هزار سنجش پرتابل محیط و مواد غذایی نیز انجام شده است.

 

پس از بررسی های انجام شده، بیش از ۶ هزار مورد اخطار کتبی برای متخلفین صادر شد. همچنین 1258 مورد به مراجع قضائی اعلام، و 331 واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شده است. ایشان در ادامه افزود ضمن شناسایی کارگاه‌های غیرمجاز تولید مواد غذایی، نسبت به کشف و معدوم سازی بیش از 33 هزار کیلوگرم / لیتر مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته اقدام، و  به بیش از 855 مورد شکایت مردمی رسیدگی شد.

 

دکتر طباطبایی در خصوص مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها یادآور شد: تعداد 435 نمونه از موارد مشکوک به التور، سرخک، فلج شل حاد، آنفلوانزا، کووید و سایر بیماری‌های واگیر اخذ گردید. همچنین 435 نفر به مراکز پیشگیری و کنترل حیوان گزیدگی دارای جراحت ناشی از گزش حیوانات مراجعه کردند که در مجموع علاوه‌بر ارائه خدمات مدیریت زخم ناشی از آن (شستشو و تزریق سرم و ...) تعداد 1005 واکسن ضد هاری در نوبت‌های مختلف تزریق گردید.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: 2 مورد طغیان  بیماری‌های منتقله از آب و غذا در حوزه دانشگاه گزارش گردید، که تیم‌های بررسی طغیان به محل اعزام و پس از شناسایی عوامل ایجاد آن، موارد کنترل گردید. در این بازه زمانی از 152 واحد ارائه کننده خدمت نیز پایش و بازدید به عمل آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه ایران در نوروز 1403، گفت: در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت بالغ بر 2500 خدمت دندان پزشکی، شامل ترمیم، پالپوتومی، کشیدن دندان، جرمگیری، معاینه، آموزش و ارتقای آگاهی کلیه گروه های تحت پوشش (کودکان زیر 2 سال، 3 تا 6  سال، 6 تا 14 سال، و زنان باردار و شیرده) در مراکز شهری  و روستایی به مراجعین ارائه گردید.

 

وی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب مصرف مواد، در ایام تعطیلات نوروزی ارائه خدمات به صورت حضوری در مراکز کاهش آسیب و در منزل انجام شد. در این مراکز از اول تا 15 فروردین به تعداد 1547 نفر از مصرف کنندگان تزریقی و 675 نفر از مصرف کنندگان غیرتزریقی خدمات ارائه شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات پرسنل ستادی و محیطی مراکز و شبکه های تابعه، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

 

  • گروه اخبار : آخرین اخبار
  • کد خبر : 330860
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

Template settings