برنامه ملی گسترش فعالیت بدنی

 

فعالیت بدنی شامل حرکات بدنی ایجاد شده توسط عضلات اسکلتی است که نیاز به مصرف انرژی دارد. انجام فعالیت بدنی با روش ­های مختلف مانند پیاده ­روی،
دوچرخه سواری، خانه­ داری،  ورزش و تفریحات فعال متعدد ( یوگا، تای چی، وزنه برداری، ... ) مقدور می ­باشد.


توصیه ملی برای فعالیت بدنی شامل گروه ­های زیر می ­باشد:

   
- سال­ های اولیه زندگی (پیش از مدرسه)

     - کودکان و افراد جوان (سن مدرسه)

     - بزرگسالان

     - افرادسالمند/ مسن

     - افراد دارای معلولیت

 میزان فعالیت بدنی توصیه شده:

  -   ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به صورت ۵ روز در هفته و یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته برای افراد بزرگسال.

  -   ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای کودکان و نوجوانان
 

 هدف اصلی: کاهش ۲۰ درصدی شیوع کم  تحرکی در بزرگسالان و نوجوانان
 

 

   راهبردهای کلی General Strategies) ) در برنامه ملی افزایش فعالیت بدنی برای ارتقای سلامت:

  1. ایجاد جامعه فعال:  ایجاد تغییرات شاخص در باورهای ذهنی کل جامعه با افزایش دانش و درک و قبول و امتنان فواید متعدد فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین انجام شود.
  2. ایجاد محیط فعال: ایجاد وحفظ محیط هایی که حقوق تمامی افراد در تمامی سنین را جهت دسترسی برابر و عادلانه به مکان ها و فضاهای  ایمن در شهر و جامعه خود جهت انجام فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و در تمامی سنین را، حفظ و تضمین می کند.
  3. ایجاد مردم فعال:  ایجاد و ارتقای دسترسی به فرصتها و برنامه های مشارکت افراد در فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین شامل افراد، خانواده ها و جوامع،  از طریق زمینه های متعدد انجام شود.
  4. ایجاد نظام های فعال: ایجاد و تقویت مدیریت، همکاری های بین بخشی، توانمند سازی نیروی کار، فرایند های مردم نهاد و نظام اطلاعات در بخشهای مختلف جهت دستیابی به مطلوب ترین حالت در تخصیص منابع و اجرای اقدامات هماهنگ بین المللی، ملی و  استانی جهت افزایش سطح فعالیت بدنی و کاهش زندگی کم تحرک، انجام شود.
 درباره ی برنامه ملی گسترش فعالیت بدنی بیش تر بدانیم 
 
ردیف عنوان دانلود
۱ قوانین و مقررات ورزشی
۲ برنامه عملیاتی گسترش فعالیت بدنی                 
فعالیت بدنی شامل حرکات بدنی ایجاد شده توسط عضلات اسکلتی است که نیاز به مصرف انرژی دارد. انجام فعالیت بدنی با روش ­های مختلف مانند پیاده ­روی،
دوچرخه سواری، خانه­ داری،  ورزش و تفریحات فعال متعدد ( یوگا،
تای چی، وزنه برداری، ... ) مقدور می ­باشد.


توصیه ملی برای فعالیت بدنی شامل گروه ­های زیر می ­باشد:

   
- سال­ های اولیه زندگی (پیش از مدرسه)

     - کودکان و افراد جوان (سن مدرسه)

     - بزرگسالان

     - افرادسالمند/ مسن

     - افراد دارای معلولیت

 

 

 

 

میزان فعالیت بدنی توصیه شده:

  -   ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به صورت ۵ روز در هفته و یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته برای افراد بزرگسال.

  -   ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای کودکان و نوجوانان
 

 

 

 هدف اصلی: کاهش ۲۰ درصدی شیوع کم  تحرکی در بزرگسالان و نوجوانان
 

 

 

   راهبردهای کلی General Strategies) ) در برنامه ملی افزایش فعالیت بدنی برای ارتقای سلامت:

 

 

 

 

 

  1. ایجاد جامعه فعال:  ایجاد تغییرات شاخص در باورهای ذهنی کل جامعه با افزایش دانش و درک و قبول و امتنان فواید متعدد فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین انجام شود.
  2. ایجاد محیط فعال: ایجاد وحفظ محیط هایی که حقوق تمامی افراد در تمامی سنین را جهت دسترسی برابر و عادلانه به مکان ها و فضاهای  ایمن در شهر و جامعه خود جهت انجام فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و در تمامی سنین را، حفظ و تضمین می کند.
  3. ایجاد مردم فعال:  ایجاد و ارتقای دسترسی به فرصتها و برنامه های مشارکت افراد در فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین شامل افراد، خانواده ها و جوامع،  از طریق زمینه های متعدد انجام شود.
  4. ایجاد نظام های فعال: ایجاد و تقویت مدیریت، همکاری های بین بخشی، توانمند سازی نیروی کار، فرایند های مردم نهاد و نظام اطلاعات در بخشهای مختلف جهت دستیابی به مطلوب ترین حالت در تخصیص منابع و اجرای اقدامات هماهنگ بین المللی، ملی و  استانی جهت افزایش سطح فعالیت بدنی و کاهش زندگی کم تحرک، انجام شود.
 درباره ی برنامه ملی گسترش فعالیت بدنی بیش تر بدانیم 
 
ردیف عنوان دانلود
۱ awt imageقوانین و مقررات ورزشی awt image
۲ awt imageبرنامه عملیاتی گسترش فعالیت بدنی                  awt image
فعالیت بدنی شامل حرکات بدنی ایجاد شده توسط عضلات اسکلتی است که نیاز به مصرف انرژی دارد. انجام فعالیت بدنی با روش ­های مختلف مانند پیاده ­روی،
دوچرخه سواری، خانه­ داری،  ورزش و تفریحات فعال متعدد ( یوگا،
تای چی، وزنه برداری، ... ) مقدور می ­باشد.


توصیه ملی برای فعالیت بدنی شامل گروه ­های زیر می ­باشد:

   
- سال­ های اولیه زندگی (پیش از مدرسه)

     - کودکان و افراد جوان (سن مدرسه)

     - بزرگسالان

     - افرادسالمند/ مسن

     - افراد دارای معلولیت

 

 

 

 

میزان فعالیت بدنی توصیه شده:

  -   ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به صورت ۵ روز در هفته و یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته برای افراد بزرگسال.

  -   ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای کودکان و نوجوانان
 

 

 

 هدف اصلی: کاهش ۲۰ درصدی شیوع کم  تحرکی در بزرگسالان و نوجوانان
 

 

 

   راهبردهای کلی General Strategies) ) در برنامه ملی افزایش فعالیت بدنی برای ارتقای سلامت:

 

 

 

 

 

  1. ایجاد جامعه فعال:  ایجاد تغییرات شاخص در باورهای ذهنی کل جامعه با افزایش دانش و درک و قبول و امتنان فواید متعدد فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین انجام شود.
  2. ایجاد محیط فعال: ایجاد وحفظ محیط هایی که حقوق تمامی افراد در تمامی سنین را جهت دسترسی برابر و عادلانه به مکان ها و فضاهای  ایمن در شهر و جامعه خود جهت انجام فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و در تمامی سنین را، حفظ و تضمین می کند.
  3. ایجاد مردم فعال:  ایجاد و ارتقای دسترسی به فرصتها و برنامه های مشارکت افراد در فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین شامل افراد، خانواده ها و جوامع،  از طریق زمینه های متعدد انجام شود.
  4. ایجاد نظام های فعال: ایجاد و تقویت مدیریت، همکاری های بین بخشی، توانمند سازی نیروی کار، فرایند های مردم نهاد و نظام اطلاعات در بخشهای مختلف جهت دستیابی به مطلوب ترین حالت در تخصیص منابع و اجرای اقدامات هماهنگ بین المللی، ملی و  استانی جهت افزایش سطح فعالیت بدنی و کاهش زندگی کم تحرک، انجام شود.
 درباره ی برنامه ملی گسترش فعالیت بدنی بیش تر بدانیم 
 
ردیف عنوان دانلود
۱ awt imageقوانین و مقررات ورزشی awt image
۲ awt imageبرنامه عملیاتی گسترش فعالیت بدنی                  awt image
فعالیت بدنی شامل حرکات بدنی ایجاد شده توسط عضلات اسکلتی است که نیاز به مصرف انرژی دارد. انجام فعالیت بدنی با روش ­های مختلف مانند پیاده ­روی،
دوچرخه سواری، خانه­ داری،  ورزش و تفریحات فعال متعدد ( یوگا،
تای چی، وزنه برداری، ... ) مقدور می ­باشد.


توصیه ملی برای فعالیت بدنی شامل گروه ­های زیر می ­باشد:

   
- سال­ های اولیه زندگی (پیش از مدرسه)

     - کودکان و افراد جوان (سن مدرسه)

     - بزرگسالان

     - افرادسالمند/ مسن

     - افراد دارای معلولیت

 

 

 

 

میزان فعالیت بدنی توصیه شده:

  -   ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به صورت ۵ روز در هفته و یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته برای افراد بزرگسال.

  -   ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای کودکان و نوجوانان
 

 

 

 هدف اصلی: کاهش ۲۰ درصدی شیوع کم  تحرکی در بزرگسالان و نوجوانان
 

 

 

   راهبردهای کلی General Strategies) ) در برنامه ملی افزایش فعالیت بدنی برای ارتقای سلامت:

 

 

 

 

 

  1. ایجاد جامعه فعال:  ایجاد تغییرات شاخص در باورهای ذهنی کل جامعه با افزایش دانش و درک و قبول و امتنان فواید متعدد فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین انجام شود.
  2. ایجاد محیط فعال: ایجاد وحفظ محیط هایی که حقوق تمامی افراد در تمامی سنین را جهت دسترسی برابر و عادلانه به مکان ها و فضاهای  ایمن در شهر و جامعه خود جهت انجام فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و در تمامی سنین را، حفظ و تضمین می کند.
  3. ایجاد مردم فعال:  ایجاد و ارتقای دسترسی به فرصتها و برنامه های مشارکت افراد در فعالیت بدنی منظم بر اساس توانایی هر فرد و  و در تمامی سنین شامل افراد، خانواده ها و جوامع،  از طریق زمینه های متعدد انجام شود.
  4. ایجاد نظام های فعال: ایجاد و تقویت مدیریت، همکاری های بین بخشی، توانمند سازی نیروی کار، فرایند های مردم نهاد و نظام اطلاعات در بخشهای مختلف جهت دستیابی به مطلوب ترین حالت در تخصیص منابع و اجرای اقدامات هماهنگ بین المللی، ملی و  استانی جهت افزایش سطح فعالیت بدنی و کاهش زندگی کم تحرک، انجام شود.
Template settings